نکات اصلی آرایش داماد در شب عروسی

1398/09/20 | تعداد نظرات :0 |
گروه تشریفات مقصودلو

آرایش داماد در شب عروسی

آرایش داماد هم در شب عروسی، به اندازه آرایش عروس اهمیت دارد. جشن عروسی یکی از خاطره‌انگیزترین دورهمی‌هایی است که انسان سال‌هاست آن را به پا می‌دارد. مجالس عروسی در تمام دنیا، یکی از محبوب‌ترین بهانه‌های انسان برای شادی، رقص، بودن در کنار عزیزان و گرامیداشت اتفاقی خجسته می‌باشد. مجالس عروسی هر کشور بنا به سنت، فرهنگ و آداب آن کشور شکل می‌گیرد و هر کدام، با تشریفات عروسی خاص و منحصربه فرد خود برگزار می‌شوند. تشریفات عروسی به کلیه فعالیت‌ها، خدمات و هماهنگی‌هایی گفته می‌شود که برای داشتن یک جشن عروسی صورت می‌پذیرند. در بین تمامی تشریفات عروسی، آرایش داماد و عروس از مهم‌ترین اقداماتی است که اتفاقاً از حساسیت زیادی نیز برخوردار است.

آرایش داماد در شب عروسی
در شب عروسی لازم است که بهترین آرایش برای داماد و عروس انجام شود. تنها چیزهایی که از شب عروسی به یادگار می‌مانند، عکس‌ها، فیلم و خاطراتی هستند که در جشن عروسی ثبت شده‌اند. تقریباً در تمام فرهنگ‌ها این آئین وجود دارد که در مناسبت‌ها و دورهمی‌ها، مهمانان و میزبانان با چهره‌های آراسته، لباس‌های تمیز و ظاهری شیک در مجلس حاضر شوند. این اتفاق به خصوص در مجالس عروسی بیشتر خود را نشان می‌دهد. یکی از مهم‌ترین تشریفات عروسی، آرایش داماد است. شاید در سال‌های دورتر، تنها آرایش عروس بود که مهم به نظر می‌رسید. اما این روزها، آرایش داماد در شب عروسی نیز حائز اهمیت می‌باشد. در ادامه به نکاتی در مورد آرایش داماد در جشن عروسی، نحوه انتخاب بهترین آرایش برای داماد و توضیحی مختصر درباره تشریفات عروسی خواهیم پرداخت.

همه چیز درباره آرایش داماد در شب عروسی

احتمالاً یادتان می‌آید که در زمان‌های قدیم، صورت تازه دامادها در شب عروسی خودشان ظاهر خوشی نداشت! برق زدن صورت به خاطر عرق کردن و چرب شدن پوست، وجود آثار سبزرنگ در صورت بعد از اصلاح، کبودی یا پف‌کردگی زیر چشم‌ها و جوش‌های زیرپوستی که به علت استرس قبل از جشن عروسی به وجود آمده‌اند، از بارزترین ‌آن اتفاقات بودند. کم‌کم این سوال پیش آمد که چرا کسی به آرایش داماد در شب عروسی اهمیت نمی‌دهد؟ و همین قضیه سبب شد که آرایش داماد در جشن عروسی نه تنها اهمیت پیدا کند، بلکه به یک کسب‌وکار جدید برای آرایشگرها و گریمورها تبدیل گردد.

بهترین آرایش برای داماد در مجالس عروسی

همانطور که نوع پوشش و لباس آقایان در مجالس عروسی متفاوت است، نوع گریم و آرایشی که برای هر دوی آنها استفاده می‌شود نیز متفاوت از یکدیگر هستند. بسیاری از خانم‌ها ترجیح‌شان این است که به قول معروف «هفت قلم آرایش» کرده باشند! هرچند برخی نیز دوست دارند که آرایشی سبک و رقیق روی صورت خود داشته باشند. آرایش داماد در شب عروسی لازم است بی‌رنگ و محو باشد. به همین دلیل آرایش داماد در بسیاری از مراکز زیبایی و آرایشگاه‌ها با عنوان «گریم داماد» شناخته می‌شود؛ چرا که تمامی تکنیک‌های به کار رفته برای آرایش داماد در مجالس عروسی، صرفاً برای یکدست کردن رنگ پوست، همرنگ کردن نقاط مختلف صورت، رفع گودی و سیاهی دور چشم و افزایش شفافیت چهره مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، بهترین آرایش برای داماد، آرایشی است که نواحی تیره، خطوط، اسکارها و جوش‌های روی صورت را محو کند تا هماهنگی بیشتری بین آرایش داماد و آرایش عروس ایجاد شود.

بهترین آرایش برای داماد در مجالس عروسی

مراحل انجام آرایش داماد

همانطور که تشریفات عروسی می‌توانند به الگوها و روش‌های ابتکاری مختلفی صورت گیرند، گریم، آرایش داماد، تکنیک و نتیجه آن نیز بستگی به مهارت و تجربه آرایشگر دارد. اما از آنجائی که آرایش داماد ساده‌تر از آرایش عروس می‌باشد و پیچیدگی‌های کمتری دارد، معمولاً از یک روال مشخص برای انجام بهترین آرایش برای داماد استفاده می‌شود.

  • در مرحله اول آرایش داماد، معمولاً از یک پاک‌کننده، تونر و لوسیون مناسب برای تمیز کردن سطح پوست از آلودگی‌ها استفاده می‌شود.
  • در اغلب موارد، بعد از پاک‌‌‌سازی صورت و شستن آن، از بخور برای رطوبت دادن به صورت و تمیز کردن عمقی منافذ پوست استفاده می‌گردد.
  • سپس، با استفاده از یک تونیک مناسب آقایان، پوست صورت را مرطوب می‌کنند.
  • برای یکنواخت کردن رنگ پوست صورت، اغلب از کرم پودر مخصوص آقایان استفاده می‌شود. این کرم‌پودرها متفاوت از محصولاتی است که برای آرایش خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این کرم‌پودرها حالت چرب و براق در پوست ایجاد نمی‌کنند.
  • بعد از یکنواخت کردن رنگ پوست، از یک کرم مخصوص برای پوشاندن ناحیه سبزرنگ محل ریش‌ها استفاده می‌شود.
  • پس از این مراحل، آرایش ترمیمی در چهره صورت می‌گیرد. در این مرحله با استفاده از تکنیک‌های آرایش صورت، سایه‌روشن‌ها و انحناهای صورت را طوری جلوه می‌دهند که زوایای فک و بینی بیشتر مشخص شده و ابروها و چشم‌ها به بالا کشیده شوند.
  • در صورتی که لب‌ها دچار خشکی شده و حالت پوسته‌پوسته شدن به خود گرفته باشند، ابتدا پوست‌های مرده را از سطح لب برداشته و سپس با نرم‌کننده و مرطوب‌کننده‌های مناسب، شکل لب را ترمیم می‌کنند.

مدل مو در آرایش داماد در شب مراسم عروسی

مدل موی افراد می‌تواند چهره آنها را تا حد زیادی عوض کند. همچنین که معمولاً در روز اول پس از اصلاح موها تا چند روز بعد از آن، موها حالت طبیعی خود را از دست داده و وارد فرآیند ترمیم می‌شوند. در این روزها، موها معمولاً حالت خوبی به خود نگرفته و یک هفته تا ۱۰ روز پس از آن، مجدداً حالت اصلی خود را باز می‌یابند. بنابراین، بهتر است داماد برای اصلاح و آرایش موها، از ۱۰ روز قبل از عروسی به آرایشگر قدیمی خود مراجعه کند؛ چرا که آرایشگری که بارها نزد او رفته باشید، بهتر از دیگران با حالت مو و جنس آن آشنا بوده و خواهد توانست آرایش بهتری در موها انجام دهد. همچنین، لازم است از ۱۰ روز یا دو هفته پیش از جشن عروسی موهای خود را اصلاح کرده و تا شب عروسی که حالت طبیعی آن بازگردد، تنها یک اصلاح جزئی در موها انجام دهید.

بهترین مدل مو برای داماد در شب عروسی

نکات کلیدی در آرایش داماد

برای انجام آرایش داماد، یا بهتر بگوئیم گریم داماد، لازم است تاکید داشته باشید که از کرم‌پودرهای سنگین استفاده نکنند. همچنین، انجام هزینه‌های اضافه برای دریافت نتایج بهتر، همیشه هم کارساز نیست. بهترین آرایش برای داماد آن است که تنها باعث افزایش شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود. بنابراین، به دنبال مرکز آرایشی باشید که از تکنیک‌های حرفه‌ای و محصولات مرغوب برای آرایش استفاده می‌کنند. در این صورت، خاطره شب عروسی دلچسب‌تر خواهد شد!

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها