ویژگی های ساقدوش های عروس و داماد چیست

1398/09/20 | تعداد نظرات :0 |
گروه تشریفات مقصودلو

ویژگی های ساقدوش های عروس و داماد

یکی از زیباترین صحنه هایی که در هر جشن عروسی به چشم می آید دیدن ساقدوش های عروس و داماد می باشد. این افراد که اصولا زوج های جوان هستند می بایست بنا به درخواست عروس و داماد لباس های یکرنگ و یک مدل پوشیده و در اجرای برخی آداب و رسومات، عروس و داماد را راهنمایی و همراهی نمایند. این افراد در تعداد مشخص شده ای مطابق با برخی ویژگی ها در هر جشن عروسی می توانند حضور داشته باشند و با ظاهری متفاوت از دیگر میهمانان نمایان شوند.

ساقدوش های عروس و داماد

ساقدوش ها استایل خاص و سبکی زیبا دارند که اصولا هر فردی از خانواده و یا دوستان عروس و داماد می توانند به عنوان ساقدوش انتخاب شوند. امروزه با توجه به مجلل شدن مراسمات عروسی واژه ساقدوش بیشتر از هر زمان دیگری خود را در عروسی ها جا داده است. البته افرادی که به عنوان ساقدوش انتخاب می شوند می بایست ویژگی های خاصی داشته و از نظر ظاهری در مراسمات جلب توجه کنند تا بتوانند شکوه و زیبایی جشن عروسی را چند برابر کنند. اگر چه جوانان تجربه کمتری از افراد مسن دارند اما همیشه ترجیح داده شده تا جوانان به عنوان راهنمایی کننده عروس و داماد با لقب ساقدوش در مراسمات عروسی وجود داشته باشند.


ساقدوش های عروس و داماد باید چند نفر باشند؟

در مراسمات و جشن های گذشته بسته به تعداد مهمان ها تعداد ساقدوش های عروس و داماد تعیین می شد به طوری که در برابر ۴۰ نفر مهمان می بایست یک زوج ساقدوش وجود داشت. اما امروزه با ازدیاد یافتن تعداد مهمان ها دیده می شود که تنها ۳ الی ۴ جفت ساقدوش آماده همراهی عروس و داماد شده اند که اصولا هم جوان، رعنا و خوش چهره هستند. انتخاب تعداد ساقدوش های عروس کاملا سلیقه ای بوده و بسته به فرهنگ خانواده ها دارد. البته هر چقدر تعداد ساقدوش ها زیاد باشد به دلیل یکرنگ بودن لباسشان ، جشن را زیباتر خواهند نمود.


ساقدوش ها چه لباسی می پوشند؟

اینکه ساقدوش های عروس و داماد چه لباسی بپوشند به فرهنگ خانواده ها و تزیینات جشن بستگی دارد. البته سایت ها و ژورنال های مختلفی وجود دارد که در انتخاب لباس ساقدوش ها می توانند کمک کننده باشند. غالبا رنگ لباس ساقدوش ها را گروه تصویر برداری و عکاس ها تعیین می کنند تا هماهنگی و زیبایی میان لباس عروس و داماد و ساقدوش ها به وجود آورند و لحظات جذاب تری را به ثبت برسانند. گاهی اوقات انتخاب لباس های محلی برای ساقدوش ها سبب شده تا صحنه جشن ها عظمت و شکوه خاصی به خود گرفته و میهمانان با هیجان بیشتری  رو به رو شوند. هم قد بودن ساقدوش ها و معمولا هم سن بودن آنها زیبایی لباس های پوشیده شده را بیشتر نشان داده و زیبایی همراهی آنها را چند برابر خواهد کرد. یک مدل بودن موی ساقدوش ها همچنین انتخاب کفش مناسب برای تمامی ساقدوش ها می تواند در زیبا جلوه دادن ساقدوش ها نقش بسزایی را داشته باشد. با توجه به فرهنگ و آداب خانواده ها ساقدوش های خانم این امکان را دارند تا موی های برهنه داشته و یا چارقدهای زیبایی را به عنوان حجاب بر سر داشته باشند.


کادوی ساقدوش عروسی باید چه چیزی باشد؟

غالبا ساقدوش های عروس و داماد تقاضای کادو ندارند. اما به دلیل همراهی کردن عروس و داماد در ساعات زیادی از جشن بهتر است، ضمن خریدهای مراسم، کادویی در حد توان صاحب مجلس برای ساقدوش ها فراهم آید. ساقدوش ها که معمولا به صورت زوج انتخاب می شوند این امکان را به عروس و داماد داده تا یک کادوی مناسب به صورت مشترک میان زوجین تهیه شود. عکس های هنری عروس و داماد با ساقدوش ها می تواند یک کادوی مناسب برای هر فردی در جشن ها و مراسمات به حساب آید. زمانی که در جمع میهمانان، ساقدوش ها از دست عروس و داماد شاخه گلی را هدیه می گیرند شاید زیباترین هدیه برای آنها باشد.

ایده های مختلفی برای داشتن ساقدوش در مراسم های عروسی وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به وبلاگ تشریفات مقصودلو با هر یک از این ایده ها و همانطور داشتن ساقدوش هایی با خصوصیات مناسب مانند انتخاب بهترین رنگ لباس برای ساقدوش ها و ... آشنا شوید

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها