استرس در روزهای عروسی و راهکار های کنترل

1398/03/08 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات مقصودلو

دوران عروسی یکی از مهمترین روزهای زندگی هر فرد است بالطبع این روزها با استرسی هایی نیز همراه است.اما برای این که بتوان از این دوران بهترین لذت را برد و بهتر این دوران را مدیریت کرد باید بر استرس خود فائق بیاییم و راه های مقابله با آن را بیاموزیم لذا در این مقاله سعی بر آن شده تا راهکار های مقابل با استرس دوران عروسی و و نحوه مدیریت استرس و هم چنان کنترل به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات زوجین  تشریح و تبیین گردد.

استرس روزهای عروسی  

همانطور که اشاره شد دروران عروسی یکی از مهمترین و حساس ترین دوران زندگی هر فرد می باشد بی شک رسیدن به این روزها آرزوی هر فرد مجرد می باشد این روزها علی رغم این که زیبا و جذاب می باشد اما همراه با استرس می باشد استرس این که مراسم به چه نحوی باشد استرس این که فرد منتخب چگونه فردی است استرس اطرافیان و... از جمله مهمترین عوامل استرس زا محسوب می شوند. لذا منطق ایجاب می کند برای اینکه از این روزها بهترین استفاده رو ببریم و ایام بیاد ماندنی برایمان باشد راه های مقابله با استرس را فرا بگیریم تا بتوانیم آنرا کنترل کنیم راهکار های مختلفی برای کنترل استرس وجود دارد که در زیر به چند نمونه مهم آن اشاره می کنیم.


علت استرس روزهای عروسی

در این بخش شما را با مهمترین عللی که می تواند در روزهای عروسی استرس زا باشد آشنا می کنیم تا بدین وسیله با آگاهی نسبت به مقابله با آن آماده شوید و در آن لحظه بهترین تصمیم را بگیرید:

  1. استرس این که در این روز همه چیز منظم باشد: این مورد یکی از مهمترین موارد استرس در این روزها می باشد که اکثر زوجین در هنگام عروسی به آن مبتلا می باشد.
  2. استرس مهمان ها: این مورد نیز یکی از موارد مهم استرس زا می باشد استرس این که آیا همه مهمان ها آمدند، جای پارک برای همه آنها وجود دارد و...
  3. استرس پذیرایی: یکی دیگر از علت استرس روزهای عروسی پذیرایی از میهمانان می باشد این که پذیرایی به نحو احسن باشد چیزی کم و کسر نباشد و... که با سپردن برگزاری به موسسات برگزاری مراسم عروسی می توانید استرس خود را برطرف کنید.
  4. استرس لباس: یکی دیگر از مهمترین علت استرس روزهای عروسی لباس زوجین می باشد این که در این روز چه لباسی بپوشند یکی از مهمترین دغدغه های زوجین می باشد که تقریبا اکثر جوانان به آن فکر می کنند رنگ لباس مدل لباس و... از موارد مهم هستند.


راهکارهای کنترل استرس روزهای عروسی

در ادامه به مهمترین راهکارهای کنترل استرس روزهای عروسی می پردازیم و با ارائه راه حل هایی سعی داریم شما عزیزان را برای مقابله با آنها آماده کنیم بی شک ارائه راهکار های مناسب برای کنترل استرس در این روزها خیلی می تواند مفید و موثر واقع شود:

  1. مشورت کردن: یکی از مهمترین راهکار های کاهش استرس مشورت کردن با بزرگان و افراد با تجربه است بی شک مشورت کردن یکی از مهمترین موارد کاهش استرس می باشد.
  2. برنامه ریزی کردن: یکی دیگر از راهکار های کاهش استرس برنامه ریزی می باشد شما می توانید با طراحی یک برنامه منظم و مفید و عمل به آن تا حد زیادی از استرس خود بکاهید.
  3. مثبت اندیش باشید: یکی دیگر از راهکارهای مفید و موثر در کاهش استرس مثبت اندیش بودن طرفین است این کار باعث می شود شما تا حد زیادی به خود مسلط باشید و از افکار منفی و استرس زا دور شوید.
  4. خواب و استراحت کافی: بی شک استراحت کردن و خوابیدن به اندازه کافی در این روزهای در کنترل استرس خیلی مفید و موثر است این کار باعث می شود شما توانایی کنترل و مهار استرس را داشته باشید و به راحتی با آن مقابله کنید و در باغ عروسی مراسم خوبی داشته باشید.
  5. ورزش کردن: یکی دیگر از مواردی که می تواند از استرس شما در این روزها بکاهد ورزش منظم و مستمر می باشد.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها